ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Ο πολιτισμός σε πρώτη προβολή!

#

Μάριος Π. Παπαγεωργίου

Σκηνοθέτης

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΩΡΙΑ-ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1981.

Το βλέμμα του είχε την παρθενική του επαφή με τον Κινηματογράφο ήδη από τα πρώτα του ανοίγματα στον κόσμο.

Από τότε, δεν έχει συγκρατήσει καμία ανάμνηση. H εν-τύπωση όμως είχε σπαρθεί μέσα του. Ξεκινάει να θυμάται, όταν από τα 6-7 του χρόνια άρχισε να συναισθάνεται την προοπτική εκείνης της μνήμης, κοινωνώντας αδιάκοπα τη γοητεία των κλασσικών εικόνων σε νυχτερινή ιεροτελεστία.

Μεγαλώνοντας σπουδάζει Film, Television and Media Studies σε Ελλάδα και Σκωτία.

Η αγωνία του να εκφραστεί κινηματογραφικά ξεκινάει πρώτα από την κριτική σε έντυπα της Θεσσαλονίκης. Συγγράφει μαζί με τον Αλέξανδρο Ν. Δερμεντζόγλου και άλλους, μια σειρά οδηγών ταινιών (The Top Films, The dark films, The funny films, Εκδόσεις ΕΡΩΔΙΟΣ).

Παράλληλα στην γενέθλια πόλη του, ιδρύει την Κινηματογραφική Λέσχη ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ, την οποία θα μεταφέρει σε χώρους της Αθήνας (Art Garage, Θέατρο Κέλυφος, Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ) όταν και θα μετακομίσει το 2008, για να ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία κινηματογράφου στην «ενεργητική φωνή».

Την ίδια χρονιά, ολοκληρώνεται και η πρώτη του ταινία μικρού μήκους L’ histoire du nombre 1. Θα ακολουθήσουν το 2011, η δεύτερη ταινία του μικρού μήκους Avant d’ avoir le vent, ενώ το 2013 θα καταγράψει όλη την απεργία πείνας των μεταναστών στην Υπατία. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο post-production της τρίτης μικρού μήκους ταινίας του, με τίτλο Σκιές του κόσμου, ενώ έχει τελειώσει μαζί με τον βραβευμένο σεναριογράφο Δώρη Αυγερινόπουλο (Μαχαιροβγάλτης) το πρώτο του σενάριο μεγάλου μήκους.
Η δημιουργία ταινιών δε θα θέσει σε αφλογιστία την παθιασμένη ενασχόλησή του με τον κριτικό λόγο στην Έβδομη Τέχνη.

Έτσι το 2012, θα τον καλέσουν να συν-επιμεληθεί και να συμπαρουσιάσει το 3ο φεστιβάλ βωβού κινηματογράφου: Η χειραφέτηση της γυναίκας στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Θα ακολουθήσει ο κύκλος 12 σεμιναρίων «Εισαγωγή στην Κριτική Κινηματογράφου» στην Ανοιχτή Τέχνη, ενώ το το 2014 θα μιλήσει στο ετήσιο συνέδριο των Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας, για τον κριτικό λόγο του Χρήστου Βακαλόπουλου. Τέλος το 2017, θα αποτιμήσει το έργο του Νίκου Κούνδουρου σε εκδήλωση μνήμης της Βουλής των Ελλήνων.

Την ίδια χρονιά, ίδρυσε μαζί με τον Δώρη Αυγερινόπουλο το Πρότυπο Κέντρο Σεμιναρίων «ΚινηματογραΦΩΣ+Τέχνες».

Διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες συλλογές ταινιών στην Ελλάδα.

Εργάζεται ως υποτιτλιστής ταινιών, σειρών, ντοκυμανταίρ.


ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΣ

Τα σεμινάρια συμπληρώνονται από προβολές, εκδηλώσεις, διαλέξεις, εκθέσεις κι άλλες ιδιαίτερες καλλιτεχνικές δράσεις. Το όραμά μας βασίζεται αφενός μεν σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές μεθόδους κι αφετέρου στην κοινωνική μας συν-αίσθηση.

Ο «ΚινηματογραΦΩΣ» υποστηρίζει τη θέληση του ανθρώπου να εκφράζεται μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες, χωρίς αυτό να θεωρείται πολυτέλεια αλλά ζωτική αναγκαιότητα.

Ειδικά στην εποχή μας, όπου η οικονομική κρίση δε μαστίζει μόνο την καθημερινότητα των ανθρώπων, αλλά και τις πνευματικές-πολιτισμικές μας αξίες.