ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Ο πολιτισμός σε πρώτη προβολή!

#

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η απόδραση των βιβλίων στη Μεγάλη Οθόνη

Εισηγητής: Γιάννης Ν. Μπασκόζος

Γιατί οι σκηνοθέτες από καταβολής Κινηματογράφου έχουν την τάση να καταφεύγουν τόσο συχνά σε λογοτεχνικά κείμενα προκειμένου να αντλήσουν υλικό για τις ταινίες τους;

Στόχος των σεμιναρίων είναι να διερευνήσουν τη σχέση κινηματογράφου και λογοτεχνίας από διάφορες θεωρητικές και πρακτικές πλευρές. Να γίνει κατανοητή η ανάπτυξη των δύο ειδών και πώς το ένα επηρέασε το άλλο και αντίστροφα.

Να αναδειχτεί η ιδιόμορφη σχέση τους και να ανιχνευτούν οι διαφορές στις αφηγηματικές τεχνικές, στις οπτικές, στην πρόσληψη. Επίσης να διερευνηθεί η σχέση κειμένου και εικόνας , η πιστότητα και η ελεύθερη απόδοση , οι εσωτερικές-δομικές διαφορές όπως στο χώρο και το χρόνο, η απόδοση της εσωτερικότητας των χαρακτήρων, η χρήση των εικόνων, της γλώσσας κ.ά.

Τα σεμινάρια στηρίζονται σε προβολές ταινιών, άλλο οπτικό υλικό και συζητήσεις.

Η συγκριτική μελέτη περιλαμβάνει τις εξής ταινίες:

  • Ρεβέκκα της Δάφνης Ντι Μωριέ (σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ)
  • Μαντάμ Μποβαρύ του Γκυστάβ Φλωμπέρ (σκηνοθεσία: Κλωντ Σαμπρόλ)
  • Επικίνδυνες σχέσεις του Σοντερλό ντε Λακλό (σκηνοθεσία: Stephen Frears)
  • Ο υπέροχος Γκάτσμπυ του Σκοτ Φιτζέραλντ (σκηνοθεσία: Τζακ Κλέιτον)
  • Η εκλογή της Σόφι του Γουίλλιαμ Στάιρον (σκηνοθεσία: Άλαν Τζ. Πάκουλα)
  • Η κυρά της λίμνης του Ρέιμοντ Τσάντλερ (σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Μοντγκόμερυ)
  • Η δίκη του Φραντς Κάφκα (σκηνοθεσία: Όρσον Γουέλς)
  • Ο ένοικος του Ρολάν Τοπόρ (σκηνοθεσία: Ρόμαν Πολάνσκι)
  • Κάτω από το ηφαίστειο του Μάλκολμ Λόουρι (σκηνοθεσία: Τζον Χιούστον)
  • Στιγμιότυπα του Ρέιμοντ Κάρβερ (σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Άλτμαν)
  • Η τιμή της αγάπης του Κωνσταντίνου Θεοτόκη (σκηνοθεσία: Τώνια Μαρκετάκη)
  • Πλατεία Αμερικής του Γιάννη Τσίρμπα (σκηνοθεσία: Γιάννης Σακαρίδης)


Συχνότητα: Τετάρτη 20:00-22:00

Διάρκεια σεμιναρίου: 12 εβδομάδες

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΣ

Τα σεμινάρια συμπληρώνονται από προβολές, εκδηλώσεις, διαλέξεις, εκθέσεις κι άλλες ιδιαίτερες καλλιτεχνικές δράσεις. Το όραμά μας βασίζεται αφενός μεν σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές μεθόδους κι αφετέρου στην κοινωνική μας συν-αίσθηση.

Ο «ΚινηματογραΦΩΣ» υποστηρίζει τη θέληση του ανθρώπου να εκφράζεται μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες, χωρίς αυτό να θεωρείται πολυτέλεια αλλά ζωτική αναγκαιότητα.

Ειδικά στην εποχή μας, όπου η οικονομική κρίση δε μαστίζει μόνο την καθημερινότητα των ανθρώπων, αλλά και τις πνευματικές-πολιτισμικές μας αξίες.